четвртак, 14. март 2013.

Dodik: Moram pobijediti na izborima 2014. godine


Piše: Slobodan Vasković

Milorad Dodik bio je veoma aktivan u pauzama na posebnoj sjednici parlamenta Republike Srpske, kada se birala nova Vlada RS. Družio se sa poslanicima vladajuće koalicije, ali i poslanicima opozicije, iznoseći procjene o daljim političkim dešavanjima u RS i BiH.

„Ja izbore 2014. godine ne smijem izgubiti. Ukoliko bi se to desilo, stranci će me rasturiti, a nakon toga i Republiku Srpsku“, rekao je Dodik grupi poslanika.

Istakao je da je njegova pobjeda neminovnost i da uopšte ne dolazi u pitanje.
„Ako bude potrebno u kampanju ću uložiti 10 miliona maraka. Najveći dio glasova dobiću regularno, a nešto ću i pokrasti, kao što je to uradio SDS na loklanim izborima“, rekao je Dodik.

On smatra da bi po opoziciju bilo bolje da je SNSD pobijedio na lokalnim izborima. „Taj poraz me je opametio i ništa više neću prepustiti slučaju“, naglasio je Dodik.

Upitan da li se plaši Mirka Šarovića kao protivkandidata na izborima za predsjednika RS, Dodik je odgovorio odrečno.
„Šarović se može smatrati diskvalifikovanim, jer ima velikih problema sa istragom oko ubistava u Istočnom Sarajevu, pošto se dovodi u taj kontekst. To su mi rekli stranci, a rekli su i Mladenu Bosiću, tako da to SDS-u nije nepoznato“, rekao je svojim sagovornicima Dodik.

On je dalje kazao da ima i rezervnu varijantu za izbore 2014. godine, koja podrazumijeva ponudu SDS-u, tako što bi SDS podržala njegovu kandidaturu za predsjednika RS, dok bi SNSD podržao SDS-ovog kandidata za člana Predsjedništva BiH.
„Ako odbiju, izgubiće na oba nivoa, ali to je još u fazi razmatranja“, naveo je Dodik.

Svoju ubijeđenost da će pobijediti na izborima, Dodik je argumentovao istraživanjima javnog mnenja, koje je, prema njegovim riječima, sproveo „Stratedžik Marketing“.

„Prema tom istraživanju, SNSD ima 34 posto podrške javnosti, SDS 24 posto, PDP 6 posto, Čavićeva DP 3,5 posto. Interesantno je da ispitanici u gotovo svim oblastima stanje ocjenjuju katastrofalnim, ali da sam ja kod tih istih anketiranih ubjedljivo najpopularniji političar. Pomeo sam sve“, pohvalio se Dodik.

Na pitanje sagovornika da li se smijenjeni premijer Aleksandar Džombić i ministri ljute na njega što ih je uklonio iz vlasti, Dodik je odgovorio da „nema nikakve ljutnje“.
„Šta će se smijenjeni ministri ljutiti. Pa, sedam godina su bili u vlasti, jer sam im ja to omogućio. I nakon toga, nikog od njih nisam niti ću ostaviti na cjedilu. Neki će za ambasadore, a Džombića ću smjestiti, ili umjesto Šarovića u Savjet ministara, ili za direktora IRB-a“, rekao je Dodik.

On je posebno podvukao da vjeruje da će Željka Cvijanović kao premijer „napraviti velike stvari“. „Svi ćete se iznenaditi koliko će ona kvalitetno raditi“, poručio je Dodik svojim sagovornicima.