недеља, 10. март 2013.

Ekskluzivno: Šešelj istjerao Mirka Blagojevića iz radikala

piše: Slobodan Vasković

Vojislav Šešelj istjerao je danas Mirka Blagojevića iz Srpske radikalne stranke “Vojislav Šešelj”. Mirko Blagojević bio je dugogodišnji predsjednik SRS “Vojislav Šešelj” za Republiku Srpsku.  

“Mirko Blagojević nema više podršku Vojislava Šešelja”, rekao je na današnjoj sjednici Predsjedništva te stranke u Bijeljini Nemanja Šarović, zamjenik predsjednika SRS “Dr Vojislav Šešelj”.  

Nakon toga, Šarović je pozvao sve one koji podržavaju Šešeljevu odluku da napuste sjednicu.
“Ogromna većina je izašla, a uz Blagojevića je ostalo nekoliko isluženih boksera”, rekao je naš izvor iz Centralne otadžbinske uprave, dodavši da će Blagojevićevo isključenje biti zvanično saopšteno za par dana.

“Ne, nije mi Nemanja Šarović rekao da me Šešelj ne podržava. Bila je krajnje incidentna situacija na sjednici IO stranke. On je došao sa obezbjeđenjem, ja sam došao sa obezbjeđenjem. IO se nije mogao održati, pa sam ja odlučio da ga raspustim, a ranije sam raspustio bijeljinski Gradski odbor. To ćemo mi raspraviti na Centralnoj otadžbinskoj upravi, a Dragan Đurđević je najveći krivac za to, jer je odnose u stranci doveo do usijanja”, rekao je Blagojević. (Na upit da li “do usijanja” znači da su se fizički obračunavali, Blagojević je prećutao odgovor.)

Na moje pitanje da li to znači da okreće leđa Šešelju, Blagojević je odgovorio: “Možda on okreće leđa meni”.

“Sada mi se čini čudnim i odlazak Tome i svođenje radikala u Srbiji ispod cenzusa…”, rekao je Blagojević. Na moje pitanje da li on to hoće da kaže da Šešelj svjesno uništava SRS, Blagojević se donekle korigovao: Ne kažem da to čini on, ali Nemanja Šarović je uništava. To je evidentno, otkako je on postao vršilac dužnosti predsjednika”. Odmah potom se korigovao u vezi sa Šešeljem: “Ne, nisam ja izgubio podršku Vojislava Šešelja, a nije ni on moju”.

Upitan da li je izbačen iz stranke zato što podržava Milorada Dodika, Blagojević je rekao: “Dodik ima moju bezrezervnu podršku, sada kada je na udaru domaće političke fukare, stranaka iz Federacije BiH i stranih obavještajnih službi. Do smrti ću ga bezrezervno podržavati”.    

Kako nezvanično saznajemo, Šešelj je ipak odlučio da istjera Blagojevića iz stranke, jer je on podržavao Milorada Dodika. Na moju konstataciju da Šešelj preko Blagojevića već godinama podržava Dodika, moj sagovornik iz Centralne otadžbinske uprave SRS “DR Vojislav Šešelj” je rekao da to nije tačno, nego da Blagojević godinama manipuliše Šešeljevom navodnom podrškom Dodiku.
“Šešelj nikada nije podržavao Dodika, a Blagojević ga je obmanjivao godinama”, tvrdi moj sagovornik.

Premda teško uzdrman snažnim Šešeljevim udarcima Mirko Blagojević nije bacio “peškir u ring”, već se otvoreno suprostavio odlukama lidera stranke, koji čega presudu u Haškom tribunalu.
S obzirom na to da je on odgovorna osoba stranke u RS, te da raspolaže partijskim pečatom, Blagojević je iskoristio tu poziciju i krenuo u kontranapad, isključujući sve Šešeljeve ljude iz stranke.
“Zaboravljajući” da informiše javnost da je on isključen iz Šešeljevih radikala, Blagojević je saopštio da je raspustio Izvršni odbor stranke i iz stranke isključio Dragana Đurđevića, dosadašnjeg predsjednika IO.

“Đurđević je smijenjen, jer je već duže djelovao destruktivno, smjenjivao je direktore, pri čemu je posebno interesantan slučaj smjene direktora Agencije za mala i srednja preduzeća Vujadina Popovića koji je smijenjen na zatvorenoj sjednici Skupštine grada, bez ijedne konsultacije i saglasnosti sa organima stranke”, rekao je Blagojević SRNI.

Blagojević je optužio Đurđevića da “rastura” stranku i da je u potpunosti uništio funkcionisanje odbora u Bratuncu, Bijeljini i Ugljeviku.
“Članstvo nam je podvodio pod djelovanje i uz djelovanje SDS-a, baš kao što je to nekad radio /predsjednik Srpske radikalne stranke Republike Srpske Milanko/ Mihajlica, a međuljudski odnosi u stranci su, zahvaljujući njemu, postali nepodnošljivi”, rekao je Blagojević.

Zbog sukoba između Blagojevića i Đurđevića došlo je zbog skupštinske većine u Bijeljini, koju kontroliše SDS, a koju SNSD pokušava da sruši i uz pomoć Mirka Blagojeivića.